Close

Chytrý fotbálek s Arduino Mega

Arduino Fotbálek

Společnost Handsome vytvořila u příležitosti konference HappyDev’15 v Omsku počitadlo gólů založené na Arduino Mega.

Jako displej pro zobrazení skóre je použitý velký tablet, který je přes USB připojený k Arduinu. Použití USB snižuje počet kabeláže fotbálku. V obou brankách je jako snímač použitá laserová závora (laser v kombinaci s fotorezistorem). V rámci projektu vznikla i aplikace pro zobrazování skóre.

Jak zjednodušené probíhá přenos dat z fotbálku do tabletu?

//GameSketch.ino #define BAUD_RATE 115200 void setup() {    ...    Serial.begin(BAUD_RATE); // set baud rate for serial port } //Game.h #define GOAL_DETECTED_BY_SIDE_A false #define GOAL_DETECTED_BY_SIDE_B true //Game.cpp void Game::handleBallDetectors() {    if(ballDetectorA->isGoal()) {           Serial.print(GOAL_DETECTED_BY_SIDE_A);  //send boolean value to identify the gate    }    if(ballDetectorB->isGoal()) {        Serial.print(GOAL_DETECTED_BY_SIDE_B);        } } 

Jedná se pouze o zjednodušenou verzi kódu, který slouží pro představení principu komunikace. Celý kód si můžete prohlédnout na GitHubu Handsome.

Společnost Handsome do budoucna plánuje například doplnění fotbálku o statistiky a připojení na server.

Přeloženo z https://blog.arduino.cc/2016/03/14/smart-foosball-keeps-score-using-arduino-mega/ a mírně upraveno.

Zbyšek Voda

Zbyšek Voda

Už nějaký čas se zajímám o věci kolem Internetu věcí a otevřeného hardware a software. Tak jsem se také v roce 2010 dostal k Arduinu, pro které dodnes programuji a taky píšu články o práci s ním. Baví mě vymýšlet, jak staré věci používat novým způsobem.
Zbyšek Voda

Napsat komentář