Close

Dotykové rozhraní napodobuje materiály

Arduino pohyblivé rozhraní

Před několika lety vyvinula skupina Tangible Media z MIT zařízení inFORM. Je to 3D displej, který zobrazuje data pomocí vysouvání a zasouvání plastových kvádrů. V posledním projektu výzkumníci z MIT naučili inFORM další kousky. Výsledkem je projekt s názvem Materiable – zařízení, které nejenom mění tvar, ale také simuluje vlastnosti různých materiálů od vody, přes gumu až po písek.

Jednotlivé kvádry mohou být programovány tak, aby napodobovaly různé vlastnosti a také aby uměly reagovat na doteky. Každý „pixel“ umí vnímat tlak, který na něj působí a na základě zadaných algoritmů na něj reagovat. To umožňuje využít Materialize pro různé účely – od vytváření návrhů krajin po testování komplexních událostí, jako zemětřesení, či tsunami.

Zařízená schopná měnit tvar dávají digitálním datům fyzický tvar, takže je pro uživatele jednodušší je vnímat a také pochopit. Materiály, se kterými se běžně setkáváme, ale mají nejenom tvar, ale také různé vlastnosti. V tomto projektu používáme interakční techniky pro reprezentaci těchto vlastností.

Pro ověření funkčnosti našich fyzikálních modelů jsme vytvořili jednoduchý displej, který je schopný měnit tvar. Ten  umí napodobit například deformaci materiálu a další. Hlavními třemi vlastnostmi, na které jsme se zaměřili, jsou ohebnost, pružnost a viskozita.

Náš výzkum dokazuje, že zařízení schopná měnit tvar umí daleko více, než jen samotnou změnu tvaru. Umí také simulovat všelijaké materiály, které tak uživatel může cítit na vlastní kůži.

Více o projektu se dočtete na stránkách výzkumné skupiny Tangible Media.

Přeloženo z https://blog.arduino.cc/2016/05/11/shape-shifting-interface-can-mimic-rubber-water-and-sand/ a mírně upraveno.

Zbyšek Voda

Napsat komentář