Close

hcdady

Vytvořené odpovědi

Aktuálně je na stránce zobrazeno 5 příspěvků - 16. až 20. (celkem z 20)
  • Autor
    Příspěvky
  • odpověď na: měření doby mezi impulzy #3756
    hcdady
    Účastník

    Dobrý den, tak je to opravdu dobíjením, ale je zajímavé, že na automobilu jsou motory 2 jeden hlavní automobilu a druhý menší pro pohon nástavby a u něj to rušení je minimální. Chtěl jsem se zeptat jestli by nešlo udělat nějaký obvod pro odrušení šumů z alternátorů. Zkusím ještě poptat výrobce na odrušení přímo na alternátor.

    odpověď na: měření doby mezi impulzy #3533
    hcdady
    Účastník

    Zdravím tak jsem to zkusil. Propojil jsem kostry a připojil jsem +5 ale měl jsem jen 1k odpor. (zkusím koupit větší)
    Každopádně ruchy tam jsou když připojím +5V přes 1K odpor tak mnohonásobně vyšší. Ale přišel jsem na jednu věc, že ruchy začnou až při nastartování vozidla, nejspíš asi dobíjení automobilu, protože když zapnu zapalování tak svítí 0, ale jakmile nastartuji tak to skáče. Zkoušel jsem rozpojit kostry a přijde mi že na to nemá vliv.
    Ještě mě napadlo že až bude příležitost tak zkusím vozidlo pustit pod kopec bez motoru jestli to bude ukazovat správně

    odpověď na: měření doby mezi impulzy #3508
    hcdady
    Účastník

    Tak se mi vrátilo vozidlo ze stavby tak jsem to zkoušel měřit.
    Při rychlosti 0 km/h ukazuje 0 V
    při 40 km/h 1,3 V
    při 60 km/h 1,9 V
    při 80 km/h 2,5 V
    a víc rychlosti jedině cestou ze skály, ale každopádně tachograf je do 125km/h, tak předpokládám, že maximum by mohlo být do 5 V.
    A musím říct, že voltmetr ukazuje pěkně plynule podle rychlosti plynule stoupají nebo klesají volty.

    Ještě mě napadlo u attachinterupt se u una používají 2 piny 2 na 0 a 3 na 1, 2 mě házela nesmysli a 3 neukazovala nic, já ještě zkusím nějaké pokusy na pinu 3. Nebo je jedno který použiji.

    odpověď na: měření doby mezi impulzy #3465
    hcdady
    Účastník

    Zdravím popis konektoru je třeba tady strana 231
    http://aftermarket.continental-corporation.com.au/files/YVAVGLJ4T8/TU00-1318-0200302.pdf
    Používá se ke snímání dráhy, nejsem profík ale zjednodušeně používá se třeba k sypačům na zimní údržbu. Podle rychlosti vozidla dávkuje posyp soli na m2. (Čím rychleji jede vozidlo tím rychleji se točí hydromotory rozmetadla)
    No a k tomu rušení to mě připadá reálný, jen prosím tě ten odpor mám dát mezi (arduino pin2) a tachograf, Protože tachograf je napájen z automobilu 24V a z arudiem je propojený pouze na pin2.
    No teďka když na to koukám nemůže být problém, že tachograf vysílá 24v impulzy. Protože osciloskop jsem viděl jen na obrázku, tak nevím jestli u impulzů je důležitá voltáž.
    Za radu ještě jednou děkuji

    odpověď na: měření doby mezi impulzy #3446
    hcdady
    Účastník

    Děkuji za radu něco podobného jsem zkoušel, ale mám problém, že Atachinterupt mě načítá pulzy i když stroj stojí takže teoreticky tachograf by neměl nic vysílat. Ale hlavně počet otáček nevysílá stabilně. Chvíly je tam 0 pak tam lítá v rozmezí 500 – 4500 otáček. Zkoušel jsem měnit režimy z FALLING na RISING, LOW, CHANGE, ale žádná změna. Nevíte kde dělám chybu. David

Aktuálně je na stránce zobrazeno 5 příspěvků - 16. až 20. (celkem z 20)