Close

Interaktivní psací stroj “DICO”

Psací stroj DICO

Joeovým závěrečným projektem na univerzitě byl čtyřicetikreditový modul navržený tak, aby studenty posunul na hranice jejich kreativity, aby se dostali na vrchol svých schopností. Každý student měl využít témat a obsahu studia, aby vytvořil “hmotný projekt na téma sdělovací prostředky”. Tento článek vám popíše proces Joeova projektu, jak byl vytvořen, hardware, software, prototyp a také myšlenkový proces.

Dico je automatický interaktivní psací stroj, který se chová jako komunikační portál ke zbytku světa. Joe použil ultrazvukový senzor, s jehož pomocí psací stroj detekuje příchod uživatele a zahájí konverzaci s náhodným cizincem někde v světě. Všechno, co oba napíší, psací stroj zpracuje v reálném čase a vše včetně úderů kláves pošle vašemu protějšku. Projekt využívá zastaralé kousky technologie a poskytuje jim nádech všestrannosti a lesk nového technologického života.


Výzkum cílového trhu

Závěrečné projekty kurzu Digitálního umění a technologie jsou každoročně vystavovány na Plymouth Arts Exhibition. Joe chtěl proto vytvořit něco, co by se tam hodilo. Protože byl na výstavě rok před tím, zapsal si detaily o okolním prostředí a hledal cestu, jak tyto faktory zakomponovat do svého projektu. Nejprv je zapsal na notepadu a pak přepsal na lepicí papírky, které rozmístil po svém pokoji, aby mohl vše řádně promyslet.

Také hledal způsob, jak využít okolní prostor. Lidé chodili v okolí a bezmyšlenkovitě zírali na své telefony a tablety, aniž by si uvědomovali, co se kolem nich děje. Tohle Joa vedlo k zamyšlení:

  • Jak získat pozornost aspoň na okamžik?
  • Jak bychom mohli odtrhnout lidi od jejich technologií, aby se chvíli soustředili na něco jiného?

Joe chtěl, aby jeho projekt byl interaktivní, a aby na sebe aktivně poutal pozornost už přímo na výstavě.


Zájmy, inspirace a objevování nápadů

Další etapou projektu bylo rozhodnutí jakou technologii pro svůj projekt použije. Za roky studií narazil na spousty technologií, některé z nich chtěl nejen použít, ale také rozšířit něčím jedinečným a neobvyklým, co například ještě neznal. Jeho klíčovým zájmem byly staré technologie: rádia, televize, tiskárny a psací stroje. V prváku na vysoké napsal práci o “Mrtvých médiích” a jak některé druhy médií nejsou mrtvé, ale spíš se vyvíjí, nebo jsou nějakým způsobem použity v technologiích nových.

V lednu 2014 pořádala společnost IBM Design přednášku, v jejímž průběhu zazněla věta “vdechnout všestrannost původním formám médií”. Pak přišel Joe s nápadem změnit kousek technologie ze začátku 19. století na něco nezapomenutelného a chytrého, něco, co přiláká pozornost. Tehdy si Joe vzpomněl na svoji práci o mrtvých médiích a napadlo ho navrhnout nezapomenutelný psací stroj.

Čekala ho výzva. Jak jen navrhnout psací stroj, aby byl nezapomenutelný? Mělo jít o něco významného a nablýskaného, takže mu zabralo dost času vymyslet a naplánovat projekt samotný. Další čas zabralo také testování a úpravy, aby psací stroj fungoval bez chybičky.

Psací stroj DICO

Psací stroj DICO

 

V září 2014 vyhrál Joe Hounsham cenu “Smarter Planet Award” za dizertační práci a projekt, které ukazují, že představivost a technické vlastnosti dokáží ze světa učinit lepší místo.

Cena Smarter Planet Award

Cena Smarter Planet Award

 

Volný překlad stránky http://www.joehounsham.com/?p=335

Alena Suchá

Alena Suchá

Jsem lingvista, překladatel, tlumočník, titulkář, instruktor spinningu, lektor. K Arduinu jsem přišla náhodou, ale velmi mě zaujalo. Už dříve jsem pracovala na technických překladech, a tak jsem rozšířila i tým arduino.cz.
Alena Suchá

Latest posts by Alena Suchá (see all)

Napsat komentář