Close

Hackaball – hračka, nebo pomůcka pro malé hackery?

Hackaball míč Arduino
Hackaball míč Arduino
Hackaball pomáhá rozvíjet dětskou představivost

Hackaball je „chytrý“ a „vnímavý“ míč, se kterým děti mohou skrze jeho programování přes aplikaci hrát a vytvářet nápadité hry. Podobně jako spousta dalších projektů na Kickstarteru i prototyp Hackaballu byl založen na Arduinu s připojenými senzory pohybu. S míčem si můžete házet o zem, kopat do něj, třást s ním nebo jej nechat prostě jen tak ležet – on bude všechny tyto pohyby vnímat a reagovat na ně.

Hackaball Arduino prototyp
Prototyp Hackaballu

K vývoji míče se jeho tvůrci vyjádřili následovně:

Při tvoření prvních verzí míče jsme pracovali s Arduinem Uno, v pozdějších stádiích jsme přešli na vlastní Arduino sestavené na nepájivém poli. Nakonec jsme vytvořili naše vlastní SMD návrhy. Pozdější prototypy běžely na Arduinu Leonardo, dnes používáme Arduino Mega. Konečná verze produktu ale bude obsahovat ARM čip.

Jedním z našich dodatečných cílů je nabídnout vzájemnou kompatibilitu s Arduinem, čímž bychom uživatelům umožnili na desku skrze Arduino software nahrát svůj vlastní kód. Pro zákazníky by to představovalo krok vpřed, jelikož by se tím pádem zbavili závislosti na doprovodné aplikaci. Rovněž věříme, že Hackaball svými funkcemi zaujme i dospělé a ty, kteří z aplikace již „vyrostli“, přiměje k experimentování s touto technologií, čímž se zároveň efektivně prodlouží výdrž našeho produktu.

K dětem, pro které je míč určen, přistupujeme jako k budoucím „makerům“. Myšlenka hackování a sbližování se s technologií začíná v okamžiku, kdy míč dorazí domů. Dítě otevře balení, jen aby zjistilo, že zařízení se po „ztroskotání“ na Zemi rozbilo a je potřeba jej dát dohromady. Po sestavení míče na dítě čekají výzvy ve formě hraní, upravování či vytváření her.

Design obalu i samotného míče byl navržen s úmyslem genderové neutrality – bude se tedy líbit jak dívkám, tak chlapcům. Velká pozornost byla během vývoje věnována také spravedlivému poměru potřebných „soft“ a „hard“ skills – od hmatového a lineárního výpočetního myšlení po vyprávění a obrazotvornost při vytváření her. Chtěli bychom tímto způsobem inspirovat budoucí „makery“ k aplikování správně kombinace technologie a vlastní tvořivosti. A kdo ví – v rukou malého človíčka se za pár let místo Hackaballu může objevit třeba i Arduino!

Jestliže vás Hackaball zaujal a chcete jej podpořit, můžete navštívit jeho oficiální Kickstarter stránku.

Kamila Ježková

Napsat komentář