Close

Středoškoláci soutěžili v technologických disciplínách

Hackathon Junior 2016 - Společné foto

V prosinci 2016 proběhla v Brně národní soutěž Hackathon Junior 2016, ve které se mohly týmy studentů středních škol utkat v několika disciplínách s IT tématikou. Soutěže se zúčastnilo osmdesát soutěžících v patnácti týmech. Vítězství si nakonec odvezl tým středoškoláků ze Střední průmyslové školy a Vyšší odborné školy Chomutov.

O soutěži Hackathon Junior 2016

Jedná se o první programátorské klání pro talenty středních škol na celonárodní úrovni. Tematicky navazuje na koncept celosvětově pořádaných akcí Hackathon, tedy 24 hodinových soutěžních akcí, při nichž programátorské týmy intenzivně pracují na zadaném projektu a vytvářejí jeho funkční prototyp.

Soutěž je součástí projektu AT&T Aspire, který zahrnuje celkem 17 aktivit –  8 projektových dnů, 4 workshopy, 3 stínování manažerů AT&T studenty (job shadowing), Hackathon Junior a sportovní den. Dva workshopy jsou připraveny pro dívky ve spolupráci s  Akademií programování. Organizátoři předpokládají účast zhruba 500 studentů a studentek. Projekt odstartoval v říjnu 2016 a potrvá do června příštího roku, všechny aktivity probíhají v Brně. Další informace o projektu najdete zde.

Hackathon Junior 2016 -

Soutěžní úkol

Úkolem studentů bylo vytvořit softwarové i hardwarové řešení z oblasti internetu věcí, konkrétně na témata: automatizace, datová analýza, vzdělání a Smart Cities. V průběhu vyvinuli i funkční prototypy, například řešení pro cílený svoz odpadů a “chytré popelnice”, osobní záchranný pomocník s analyzátorem srdečního tepu, chytré domácí sítě pro řízení součástí domu, detekce vytížení dopravních prostředků apod.

Jan Hošek, student čtvrtého ročníku a člen vítězného týmu, soutěž okomentoval:

Již delší dobu jsem se zajímal o hackathony, takže jakmile se ke mně dostaly informace o Hackathonu Junior, bylo jasné, že se chci zúčastnit. Všichni tři z týmu jsme jeli do Brna především s cílem přiučit se novým věcem a vyzkoušet si hackathon. Celá akce byla výborná, užil jsem si ji i přes to, že 24 hodin tvrdě přemýšlet je opravdu náročné. A také projekt odprezentovat před porotou po více jak 24 hodinách beze spánku. Výhra je taková třešnička na dortu k super zážitku. Pokud někoho baví programování, doporučuji určitě účast v dalším ročníku!

Hackathon Junior 2016 - Průběh soutěže

Průběh soutěže

Vítězné projekty

Porota vybrala tři nejlepší projekty:

1. místo: tým č. 8, Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Chomutov, cílený svoz odpadu a „chytré“ popelnice
2. místo: tým č. 6, Střední průmyslová škola elektrotechnická, V Úžlabině, Praha, trackovací systém, síť výpůjčky a vrácení kol přes web a mobil
3. místo: tým č. 15, Střední průmyslová škola strojní a elektrotechnická a Vyšší odborná škola Liberec, chytrá domácí síť s různými typy notifikací

Porota udělila i individuální ceny za aktivní přístup, týmovou práci a znalost angličtiny. Nanodegree a mentoring získali:

Radek Kemr, Střední průmyslová škola elektrotechnická, Pardubice 
Vojtěch Böhm, Střední průmyslová škola elektrotechnická, V Úžlabině, Praha 

Hackathon Junior 2016 - Předání individuální ceny

Předání individuální ceny

Soutěž společně organizovaly JA Czech, nezisková vzdělávací organizace, AT&T, globální komunikační společnost, a brněnská Střední škola informatiky, poštovnictví a finančnictví Čichnova. Akce se uskutečnila pod záštitou Ing. Petra Vokřála, primátora města Brna, Ing. Jana Vituly, náměstka hejtmana Jihomoravského kraje pro oblast školství, a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.

Článek vychází z oficiální tiskové zprávy, která je celá k přečtení zde.

Zbyšek Voda

Zbyšek Voda

Už nějaký čas se zajímám o věci kolem Internetu věcí a otevřeného hardware a software. Tak jsem se také v roce 2010 dostal k Arduinu, pro které dodnes programuji a taky píšu články o práci s ním. Baví mě vymýšlet, jak staré věci používat novým způsobem.
Zbyšek Voda

Napsat komentář